Kdy zvolit diesel a kdy benzin?

Základním rozhodovacím faktorem je ekonomika provozu obou typů motorů, tj. kolik ujedeme kilometrů za rok. Dnes se technické parametry obou jednotek velice přiblížily.

Benzinové motory jsou již mnohem méně žíznivější než dříve a naftové jsou zase živější a méně hlučné. Při součtu všech provozních nákladů, tj. včetně pravidelné údržby a spotřeby se vyplatí pořídit si naftový motor od 40.000 ujetých kilometrů ročně.

Výhody benzínového motoru:

Kultivovaný chod, nízké provozní náklady na údržbu, spolehlivost startu i v zimních měsících, náběh točivého momentu i při vyšších otáčkách, méně splodin. Jedná se o klasickou koncepci motoru, je to dlouhými lety osvědčená technologie.

Výhody naftového motoru:

Cca o 10 % nižší spotřeba, vysoký točivý moment v nízkých otáčkách, neustálý technologický vývoj. 

Kdy zvolit diesel a kdy benzin?

Základním rozhodovacím faktorem je ekonomika provozu obou typů motorů, tj. kolik ujedeme kilometrů za rok. Dnes se technické parametry obou jednotek velice přiblížily.

Benzinové motory jsou již mnohem méně žíznivější než dříve a naftové jsou zase živější a méně hlučné. Při součtu všech provozních nákladů, tj. včetně pravidelné údržby a spotřeby se vyplatí pořídit si naftový motor od 40.000 ujetých kilometrů ročně.

Výhody benzínového motoru:

Kultivovaný chod, nízké provozní náklady na údržbu, spolehlivost startu i v zimních měsících, náběh točivého momentu i při vyšších otáčkách, méně splodin. Jedná se o klasickou koncepci motoru, je to dlouhými lety osvědčená technologie.

Výhody naftového motoru:

Cca o 10 % nižší spotřeba, vysoký točivý moment v nízkých otáčkách, neustálý technologický vývoj. 

Tristique nascetur elit vel aenean sapien leo in.